Thursday, November 12, 2015

a / b

Bangun je pagi tadi, aku dah kena buat pilihan.
yes or no
nak ke tak


tapi persoalan dia, boleh atau the otherwise


aku tak nampak apa dah depan aku. aku nampak belajar, belajar, belajar.
betul, dulu mati mati aku cakap once habis ni, no more.
ikutkan, 50-50. taknak dah. penat


tapi aku fikir2 balik la kan. life as a student; apa yang buat hidup ni bermakna; sebab struggle yang kita kena hadap. pressure. semua. 


hidup kalau tak perit, bukan betul betul hidup namanya. mana boleh sepanjang masa nak senang bahagia. mesti! mesti ada jugak sakit dia.


SEBAB TU LA, aku pilih yes. aku pilih nak.
go, go for it.
try.
usaha.

dalam pada aku rasa sesak dah penat belajar.
aku sebenarnya sesak jugak tak berilmu.


sepanjang aku menganggur, sisters brothers tolong carikan kerja. tapi sayang, kelayakan aku ada sekarang tak cukup pada kekosongan tu. sekeping diploma/ijazah tu memang betul la penting. 

belajar demi nak dapat kerja. nak dapat kerja untuk??? bayar loan. bye


3 comments:

Nabila Syifa said...

faham perasaan dan tekanan itu :)

Anonymous said...

GO WANI GO!!
Once dah buat keputusan, tiada kata patah balik untukmuuu.
Bersedialah untuk lemas dalam kesibukan cehhwah.

Orang kata zaman belajar seronok daripada kerja.


so, wani sambung mana?
ALL THE BEST TAUU TAU. Moga Allah permudahkan.

-kawan lama. cer teka sapa hehey

Syafawani Jamil said...

Good luck awak :) moga dipermudahkan urusan awak

-the other wani-

hee