Wednesday, March 04, 2015

Gampang kaget

Jangan fikir saya mencarut.


Sejak dua menjak ni.
Eh sejak dua tiga empat menjak ni


Eh, menjak tu apa??


Ok.


Saya perasan saya makin kerap mudah terkejut. Contohnya, tadi baru nak keluar rumah sekejap. Mata pandang bawah. Tiba-tiba nampak sesusuk tubuh on the way datang ke pintu rumah. Tanpa melihat siapa gerangannya, saya menjerit sebab terkejut. Taktau la pakej sekali takut ke apa.


Rupa-rupanya abang baru balik rumah.


2. Kawan tiba-tiba datang duduk sebelah. Letak buku atas meja, nak tanya soalan. Terlompat sekejap sebab terkejut.


3. Kawan tegur slow je dari belakang. "Weh.."
"Ya Allah Astaghfirullahalazim ya Allah ya Rabbi ha ape kau nak terkejut aku!"
"Aku baru tegur sikit je kan................. ................"



Sebenarnya memang banyak. Tak terkira la. Pastu bila terkejut tu melatah gak aa. Pastu rasa nak marah pun ada padahal bukan 100% salah kawan ke hape. Rasa macam LEMAU jantung makkkk ni ha!

*kawan bersin*


"KAU! Boleh bersin slow sikit tak? Aku terkejut ni! Lemau jantung!"

"Benda takleh kawal nak buat macam mana"

------------

Tapi tu lah masalahnya. Rasa macam nak gugur dan luruh jantung ni. Lemah semangat.


p/s: awkward pulak rasanya bila guna saya-saya ni aishh.
p/s lagi: dah lama tka menulis pun boleh mendatangkan kejanggalan.



1 comment:

Kelapa said...

Gampang kaget tu maksudnya senang terkejut ke?
Saya kecik2 dulu buat2 terkejut. Saje je melatah nak bagi orang gelak.