Wednesday, December 24, 2014

Manisnya Cinta di Cappodacia


Kau ada seorang kawan yang level keyakinan dia tinggi setinggi LIMA KALI POKOK KELAPA. Sebabnya dia akan cakap dengan muka bersahaja dan penuh yakin seperti wakil pelajar - manisnya cinta eh oh ha yang shaheizy sam dengan FARA FAUZANA berlakon tu?


Kau baru nak iyekan hujahan dia tadi tapi dengar something wrong somewhere pada nama heroin tu. 


FAZURA LA WANI, FAZURA!

yeke, rasa macam cakap fazura tadi ehm abaikan, manusia melakukan kesilapan. 


Jangan marah. Sayalah kawan yang terlebih yakin diri ituuu. Hekhek.


----------------



Nak review pasal cerita tu ke? Saya bukan seorang yang reti bagi review. Takpe saya bagi pendapat daripada seorang saya lah. SEORANG SAYA. Bukan dari jiwa pembaca novel cinta tegar. 


1. Sweet tak cite tu?
Bo..lehlah. Biasa le, kalau dah suka, sanggup buatkan ape aje. Pergi mane aje dia pergi. 


2. Kelakar ke?
Ada scene kelakar yang mana bila aku gelak, AKU SORANG JE GELAK DALAM TU. Taktahu la kot aku ni spesies hashtag mudahterhibur ke.. 


3. Pernah baca novel MANISYA CINTA?
Saya bukan peminat novel cinta. Jarang ada koleksi genre camtu kat rak saya. Tapi pernah kot pinjam kawan punya. Anis Ayuni kan? Ok pernah. KAN SENANG BAGITAU JE PERNAH BACA

4. Bandingkan novel dengan filem - mana satu best?
Novel ada sentuhan tersendiri, filem pun sama. Saya tak reti nak cakap mana satu best. Sebab saya tak boleh bawak feel layan genre macam ni. Siapa yang jenis cepat arwah sementara tu, takyah baca novel ah. Pergi tengok adaptasi terus. Tapi saya bagitau awal awal, novel dan filem tak akan sama. 


5. Kalau dah tahu jiwa bukan jenis melayan cerita macam tu, kenapa tengok jugak?
Shaheizy Sam. 


6. Taktau nak tanya apa dah..
Laaaaa cepatnya habis



Sudah. Ni la pandangan daripada seorang saya. Ehek hek hek. Fazura cantik hui. Lisa Surihani macam biasa la comel. Shaheizy Sam kali ni memang tak mampu diungkapkan dengan kata-kata. LIhat saja jambang dia. yang umpama baru nak tumbuh. boleh jatuh ni....




Will you be my Mohd Nazmi bin Isa? Ha ha ha. 
*pegang buku novel bebanyak dan berlalu pergi dengan harapan Mohd Nazmi nampak dan kemudian belikan sebagai surprise*


Fav quote saya. Tak ingat ayat penuh dia macam mana tapi lebih kurang macamni

Dulu abang tak reti menghargai,
jadi sekarang abang tak ada hak untuk mintak.. - Bakhtiar

Siapa pergi tengok tu tolong fokus pada ayat Bakthiar eh eh eh eh  

6 comments:

farah amira mohd hanafiah said...

haip, jgn baca novel memanjang. study jugak tau adik sotong ku. hikhik.. Peace :P -Si pembaca setia blog awak. dan tak suka tunjuk kemanisan dalam diri.

Izz Hazwani said...

Tahu2 je saya baru teringatkan awak. Mungkin inikah... yang dinamakan cinta? Tak adanya, dah berzaman tak mampu membaca hatta sebuah novel pun. Belajar ok elok elok sana. Haippp! Jangan intai saya kat blog dgn tweet je. Sekali sekala intai la kat whatsapp

farah amira mohd hanafiah said...

saya mcm segan pulak nk intai kt whatsapp awak. dhla tkleh tgk last seen xD
org tk perasan pulk yg dia muncul nama kt situ. hadoi kan da trkantoi -.-

Izz Hazwani said...

takpa la, orang dah takmau berkontakan sama kita. fahamkan aje. last seen tak boleh intai tapi kalau online awak boleh nampak. ws 014 kalau saya kat rumah. kalau wekdays saya biasa kt kolej, ws 017.

hwarghhhhh

farah amira mohd hanafiah said...

Lambatnya reply. ingat tknk balas dah. hahahah. tkpun lupa conversation kt sini ye. tk intai pon hati org selalu je intai. stalk pon mcm biasa. pihak sana je bagaimana. :P

Izz Hazwani said...

memang berhasrat nak chat kat sini keeeee awak hahah. tu ha awak cakap 'jap', saya tunggu je 'jap' awak tu