Saturday, October 18, 2014

Kita ni bila lagi?

Sekali-sekala luang masa bergosip dengan pensyarah. Serupa zaman sekolah dulu. Adaa je benda nak diceritakan.

"Puan, tengok diorang tu. Just married uolsssss"



Pensyarah dengan muka bersahaja sambil tanda kertas peperiksaan kami selamba jawab -


"Haah yela tu. Awak bila lagi?"

Puan tak tanya status saya awal awal tu kenapa..




......


"Saya? Saya dah bertunang" 


Eheheheh. Bagi saya habiskan pengajian dulu. 

Sunday, October 05, 2014

Balik raya ohoi

Tak semua benda boleh ditanya-pesankan. Contohnya macam situasi balik raya. Kawan nak balik negeri dia. Salam hugs kisses -

"Jaga diri. Kirim salam kat keluarga, kirim salam kat mak ayah sekali"


"Aku mana ada mak lah"


Muka dia cool je. Saya yang tersentap keseorangan di situ. NAMPAK SANGATLAH TAK CUKUP KENAL KAWAN SEKELAS. Tak semua orang akan okay dengan topik pasal ibu ayah. Saya yang masih ada orang tua pun masih sebak kalau sembang pasal diorang, apatah lagi sahabat sahabat yang.... erm..


Haritu tengok classmate lagi sorang ni pakai baju kurung lawa angaaaaat. Kite pun tanya la -

"Lawa baju. Beli mana?"

"Tak beli la, baju lama je.."


Pastu dia sambung, "..ni baju arwah mak aku"

Choii! Rasa nak lempang mulut sendiri. Ramah sangat pun tak boleh juga tau tak????

Thursday, October 02, 2014

Kisahnya

Henti-hentikan la perangai stalk ig ex gelpren tu. Bebawak pandang ke depan sikit. Huduh tau tak buat perangai camtu. Kalau nak stalk, diam diam sudah.



(Dalam musim exam. Selesai sudah fasa tekanan dengan kelas lapan hari seminggu gara-gara nak kejarkan silibus)


..dan tengah kira-kira lagi. Nak tinggalkan tempat ni atau tak. Eheh. Semoga kanak kanak 1B tak baca la postingan ni.