Wednesday, September 10, 2014

Seribu gram

Gara-gara pensyarah sarankan saya pergi ambil mc, maka saya pun gigih ke klinik bersendirian. Sadis jugaklah.

"Berat adik berapa?"

Geleng kepala. Tak ingat. KALI TERAKHIR TIMBANG RASANYA ADA LA BEBERAPA BULAN LEPAS


"Pergi timbang dulu, ye"


Meter (saya tak tahu korang tapi saya panggil penunjuk angka pada penimbang berat itu sebagai meter) tu naik turun naik turun macam tak ada prinsip hidup! Akhirnya berhenti pada angka......... ah takyah sebok la nak tau! Pergi timbang berat awak sendiri.


Turun sekilo.
SE-kilo.


Ingat tak ranap ke perasaan ni..
Untuk orang yang spesies underweight seperti saya, sesungguhnya fenomena turun berat badan adalah sesuatu yang menakutkan dan menggerunkan.


Boleh kata padan muka jugak. Sebab sejak kebelakangan ni dah malas nak makan. Kalau tak malas, mungkin saya lupa. Kalau tak lupa, saya tangguh2kan. Tak pun.. balik kepada alasan pertama tadi.

2 comments:

Anonymous said...

Jaga kesihatan ye wani. jg makan tu
- Jiran

Anne Nurain said...

anne pun underweight jgk.. pdhal da makan banyak pun.. huhu..