Monday, August 04, 2014

Lapang

Terkisah la apabila rakan Terengganu mengajar rakan Pahangnya....................


"Syahmi, ace ajar aku sikit. Berapa ukuran ni?"
"Yang ni sepuluh. Hok sana tuuuuu, lapang je"

Ha? Lapang?
La-pang.


"Kejap, lapang yang FREE tu ke lapang yang LAPAN"
"Ho lapang"

Pfft.

"Aku pukul ko saja kang. Main2 pulak. LAPAN KE"
"LAPANG LAA. DOK PAHANG DIA NI"
"Aku memang orang Pahang. Pat kit, ni lapan kan"

..and the conversation went on.
Nak meleleh air mata.



Sebenarnya memang boleh faham la dia nak cakap lapan. Tapi dalam perbualan kami, saya sangka dia nak cakap lukisan saya kecil dan masih banyak kawasan lapang yang boleh dipenuhkan.

1 comment:

Kelapa said...

Hehe kelakar la. Teringat pulak ada cikgu buat lawak pasal orang terengganu dalam lif suruh tolong tekan level dlm lif tu.
"TEKANGKANG, TEKANGKANG".