Wednesday, May 14, 2014

Tudung

Kita biarkan dulu soal saya lulus JPJ hari tu dengan tanda tanya. Lepas-lepas ni akan diumumkan wahahahaha.

Siapa pernah wondering bentuk muka sendiri macam mana?
Bulat ke
Petak ke
Diamond ke
Segi tiga ke
Bujur ke
Tak bertepian ke. Eh.


Saya; sampai hari ni tak tau bentuk muka macam mana. Kekadang nampak macam bulat. Kekadang macam bujur. Tapi sikit pun tak ada macam bentuk hati.


Bukan apa, kalau dah tahu bentuk muka sendiri, senang nak sesuaikan dengan jenis tudung - selendang, bawal, sarung.

Tudung bawal mendapat tempat pertama dalam carta saya. Diikuti dengan selendang dan akhir sekali tudung sarung.





Bila agak-agak tak ada tudung bawal sesuai nak pakai atau malas gosok, lilit je selendang ikut cemana gaya pun. Tapi satu hari tu, kawan saya tanya... "Awak tak terasa macam awak terlalu bulat ke untuk pakai shawl. Tu, pipi terkeluar." Erm.. tapi bukan semua orang pakai selendang memang pipi terjojol ke. Ke tak? Ke ya? KENAPA NI


Jadi semalam saya tertanya-tanya. Maka diajukan soalan kepada kawan lelaki saya.


"kau rasa mana satu sesuai dengan aku? tudung bawal ke shawl?"

Tapi dia cakap, saya pakai memana pun cantik.

Haila. Baru rasa nak hanginnn sebab jawapan dia tak spesifik.

"..tapi aku rasa shawl la kot."

Ha, jawapan ini la mendatangkan senyuman pada akak tau.


Ah, lelaki. Kalau malas menjawab, dia kata la semuanya cantik. Entah-entah semua benda saya pakai nampak buruk sebenarnya. Hm.

2 comments:

Naniey Jemiey said...

akak pakai bawal je..muka bulat..rasa tak sesuai pakai shawl...hiii

Niena Reen said...

Haha, biasalah. Saya pun sama juga, dalam dilema betul tudung apa yang sesuai dengan saya. Tapi saya pakai bawal ja.. Hihi.. :D