Saturday, May 24, 2014

Tayar

Melompat terkinja-kinja haku keluar rumah sebab nak tukar tayar kereta. Dah pesan kat abang-abang, saya sendiri nak buat. Diorang guide la.


Bila sampai je kat luar, tengok abang dah buat half way.


"Alaaaa, kan orang cakap orang nak buat"

"Tak payah. Lagi susah nanti"

..apakah ini.

"Kalau tak tukar tayar ni, cemana orang nak belajar."

"Takyah"

"Bosan la, takda kerja nak buat ni"

"Pergi masuk dalam, lipat kain."

Hentak kaki. Kiri kanan kiri,
kiri kanan kiri,
kirik kanan kirikkk,
krekkk nan krekk.


Sesungguhnya bumi belum bergegar dengan hentakan kaki seorang Izz Hazwani.

No comments: