Wednesday, April 23, 2014

Kontra

Jadi ceritanya kelmarin; duduk borak-borak dengan seorang mak cik dan remaja baya saya.


Remaja yang duduk dengan saya tadi pandang pasangan tersebut. "Sweetnya diorangggg"

Saya dan mak cik tadi pun pandang ke arah yang sama. Tak jauh dari kami, ada satu pasangan lelaki-perempuan. Umur macam saya juga rasanya. Lelaki pegangkan beg tangan si perempuan, sambil bercanda  (nak buat karangan ke apa guna istilah camni) bawah pokok. Serius?! Tengah panas membahang ni korang boleh duduk kat sana? Hm, hangat lagi percintaan diorang kan.


Tak lama lepas tu, mak cik yang duduk dengan kami pulak respon.


"Haih, dah tak ada rasa malu bebudak zaman sekarang ye. Mak cik ni dulu muda-muda, dah kahwin pun segan lagi nak duduk berdua-dua dekat tempat macam ni. Apa lagi nak pegang tangan" ... blablabla. Mak cik ni nak berkhutbah pun ajak la bebudak dua orang tu join sekali. hUUuuu.


Saya sengih jela. Nak kata apa. Betul pun. Dah tak ada rasa malu, canggung, aneh.

5 comments:

Anonymous said...

kat mne tuh?

Izz Hazwani said...

sebuah tempat awam @ KTN.

Nurulee said...

ppl nowadays. hm hm. sama sama doakan yang terbaik =D

Anne Nurain said...

betul kata makcik tu, org dulu2 penuh dengan rasa malu tp skrg ni dah kureng.. kdg2 dah kawin pun msh lg nak share psl khidupan rmh tangga diorang.. hehehe..

Naniey Jemiey said...

macam2 karenah anak2 remaja skg nie...