Sunday, March 30, 2014

Semerbak

Duduknya depan laptop ini sambil citarasa tiba-tiba nak dengar lagu korea dari kumpulan 2NE1 sebenarnya adalah gara-gara sedang menunggu. Usah ditanya apa yang ditunggu.

Al-kisah yang nak dikisahkan, haritu pergi pasaraya Tunas Manja. Keluar berdua dengan abang untuk beli mentol. Lepas tu mata meliar sebab mencari pekerja TM untuk tolong cuba try dan test mentol ni berfungsi ke tak, kecerahan dia macam mana dan blablabla. Saya tinggalkan hal menguji-mentol ini kepada abang.

Sementara tunggu abang cari pekerja tersebut, saya pergi ke bahagian penyembur ambi-pur. Kalau pewangi yang gel ada tester. Tapi yang penyembur tak ada tester. Hm.

Dah ada bau lavender.
Wild forest.
Dan apatah lagi.

Saya tak arif tentang bau-bauan.
Yang pasti saya tau bau bahan yang ditumis macam mana dan ianya mengiurkan.


Tak ada tester punya pasal, saya pun cuba sembur sikit pada rak.

Sembur sekali, tak keluar.
Dua kali tekan, tak ada bau.
Tiga kali picit... haaaa terkeluar banyak pulak.


Kebetulan pulak pekerja bangladesh yang tadinya tidak kelihatan tu lalu di belakang. Abang pun lalu kat belakang. Saya ni... pura-pura lari tempat lain.


Tak lama lepas tu pekerja tu terbatuk. Saya syak dia ni tak sihat la. Bukan sebab semburan ambi-pur terlebih tu.


-------

Dalam kereta.

"Abang, perasan tak ada bau wangi tadi?"

"Haah. Wangi betul la"

"Sebenarnya orang tertekan spray tu kuat sangat kot. Tu bau semerbak."

"Laaa yeke. Abang ingatkan pekerja bangla tu yang pakai minyak wangi malam-malam gini"

------

No comments: