Thursday, December 19, 2013

Cinderella



Wahai Putera-Puteri Muslimin dan Muslimah sekalian, moh le solat dulu. Kejap-kejap lagi kita cari sebelah lagi sepatu yang hilang, ok?



Another new version of Cinderella dah keluar. Poooffff! Tapi Cinderella yang versinya disuaipadankan dengan situasi Malaysia la. Ingat lagi tak zaman dolu-dolu ada drama bersiri Cinderella lakonan Ahmad Idham & Haliza Misbun. Memang layan sungguh drama tu. Lagi-lagi tang lagu tema dia; Sehati Sejiwa.


Lagu ni dah remake semula, kut. Untuk filem Cinderella. Dan semakin hari, semakin bertimbun versi dongengan divarisasikan. Anda punya apa cerita??

---------------

"Saya datang nak cari empunya kasut ni. Boleh saya cuba try test pada anak mak cik?", tanya si pemuda yang entah dari mana datangnya.


"Bukan mak cik tak bagi. Tapi kamu ni lelaki. Dia perempuan. Tahulah batas macam mana kan"


"Kalau begitu ceritanya, mak cik tolong sarungkan kasut ni pada kaki dia boleh?"
Bonda pun mengangguk setuju. Perlahan-lahan imej bonda hilang di balik pintu, meninggalkan si pemuda di luar rumah.


Tak lama kemudian, muncul kembali bonda di muka pintu. Tersenyum. "Sorry la, anak mak cik tak pakai kasut tumit tinggi. Dia cakap SHOES ARE BORING, WEAR SNEAKERS."


--------------


Psst, ada orang nak try produk Estee Lauder?

13 comments:

Siara Elina said...

oh my -.- jangan kaitkan saya dgn cinderella ini -.- agagagaga hehe gurau. btw, nice review ! ^^

Izz Hazwani said...

Oooops. Jangan dera Cinderella dah!

Nurul Farahizzati said...

hahahaha!! ayat lastu takleh blah gila!! good.. good... saya suka bc bila org olah cerita mat salleh jd versi islamik.. :)

Super Girl said...

HAHA . menarik nihh :3

dtg follow . mind follow back ? :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

yang ini cinderella versi musimah dan tutup aurat.. lukis sendiri ke? cantik lukisannya.. :D

Miss Xyz said...

ahh, uniknya! ahaha

Ssan said...

like the tag line yg last tu, converse haha

Qeela Aini said...

salam, dtg singgah balas kunjungan awk :D

http://ourrandomrainbow.blogspot.com

f4ndhy.blogspot.com said...

blogwalking

Naniey Jemiey said...

Cinderella muslimah... akeke

ainiezulaikha said...

jemput join : http://ainiezulaikha.blogspot.com/2013/12/segmen-pencarian-bloglist-5-bulan-by-eka.html

twinscraftlife said...

안녕하세요~hi we are twinscraflife! We sell handmade products such as phone cover, ear plug, pouch, bag, bookmarks! All are very unique and are customizable^^ 감사합니다~ please visit us at http://twinscraftlife.blogspot.com/

Mime MF said...

haha cinderella wear sneakers...ohsem gak tu..ngee:P