Friday, September 20, 2013

Tautan



Petikan daripada status seorang teman di Facebook.


--------


Lagi teringat sama Ummu. Kumpul ramai - ramai dalam usrah. Kalau tak ada apa nak dibincangkan pun, bila jumpa tentang mata dah cukup dah. Tu yang penting. Hiks.


"Anak-anak Ummu yang disayangi, moga - moga terwujud tautan hati yang sangat kukuh dalam kalangan kita..."


Telan air liur.


Masa tu, satu per satu muka sayang-sayang saya pandang. Sebab rasanya macam... rasa macam dah rapat. Tapi betul ke yang dalam hati ni dah cukup connected?


Yang bila kita sakit, walau jauh beribu batu pun dia, dia tetap boleh rasa.
Yang bila kita susah hati, walau merentas dua lautan pun, hati dia terdetik 'baik-baik je ke dia kat sana'.



-------------

Ikon WhatsApp diklik.
Taip.


"Awak, sihat?"

"Demam sikit. Kenapa?"

"Saya rasa saya dah nak demam."