Tuesday, September 17, 2013

Janji

Terjadi satu kejadian yang buat diri rasa serba-salah tak tentu pasal.


 Sebab janji. 



 Momen dilema apabila diri diikat antara satu janji dengan satu rindu. Pehh ayat. Tapi tu la realitinya.


 "Serius memang saya nak jumpa awak.
Kalau mungkir janji tu tak berdosa, saya tak ikut XXY."



 Saya bagi ayat serba salah, dia kata ayat saiko.



Dari dulu lagi sebenarnya tak berani nak berjanji macam macam. Tapi kalau tidak, rasa kesian pada yang menunggu kata putus. Acano tu??



 Maka itu ya teman - teman, bilaaaaa ada yang tunggu keputusan dari pihak anda...


  "Teman aku esok?"

 "InsyaAllah (dengan kehendak@izin Allah), boleh"



 Tak boleh terus angguk sebulat-bulatnya. Iyela, kalau tak clash dengan hal lain, entah entah ada perkara yang tak dapat dielakkan berlaku. Sebab semua perkara yang dah berlaku, sedang berlaku dan bakal berlaku, atas izin siapa eh eh ehhh?



TAPI!


Tapi janganlah jadikan ucapan InsyaAllah sebagai medium untuk mungkir janji.
Kalau betul tak mampu ikut kehendak si penunggu, terus terang.
Jangan buat orang ternanti - nanti.



Kepada ehem ehem yang jauh tapi dekat, yang saban waktu stalk saya, maaf sebab saya kalut dalam dilema. Maaf sebab terbagi ayat pedas atau ayat saiko. Ye, awak boleh berhenti senyum sekarang.

No comments: