Saturday, July 06, 2013

R&R

Hoh, apa ke sibuk sangat la. Kalau tak sibuk pun malas nak menaip panjang. Kak Farah yang kat matrikulasi johor tu pun sibuk jugak tapi macam ada lagi masa dia nak online. Saya ni blerghhh..


Semalam dengar ceramah tentang Ramadhan. Tak tahu la sama ada saya ni memang jenis hati tisu sikit sikit nak SOB SOB atau..............................................


Maka diceritakan oleh ustaz pada pagi Jumaat yang sejuk dingin sambil diiringi doa para malaikat sekeliling tentang kisah beliau yang berjumpa dengan seorang Indian.

(ayat kasi adjust sikit tapi cerita masih sama)

"Saya berehat la di R & R. Disebabkan tempat duduk penuh, maka saya pergi la ke belakang. Nampak satu meja, ada sorang ane duduk sendiri. Saya tanya tempat tu ada orang ke tak, dia kata tak. Malah mempersilakan saya duduk lagi.


Saya pun tanya dia dari mana.Katanya dia ada kenduri. Lepastu dia tengok pulak saya. Dia tanya 'tuan pakai songkok, itu lengkap sekali dengan baju melayu.. mahu kahwin kaa?' 


Saya pun kata la tidak. Baru balik dari berceramah tentang Nabi Muhammad SAW. Birthday Nabi..."


Sallahu alaihi wassalam....



"Tiba tiba dia mengangguk sambil cakap 'ohh, Nabi Muhammad..' Saya pun tanyalah dia kenal ke siapa Nabi kita tu.. katanya dia kenal."


Pakcik India tu pun angguk bercerita la satu per satu nama nama yang cukup boleh kita kagumi. Masa tu jugak terus mata bergenang. Rasa macam saya pun kadang ingat lupa tokoh Islam... sedangkan dia...

No comments: