Sunday, June 02, 2013

Kenyit

Jadinya, kisah berlaku pada malam itu. Malam yang saya bergegas nak pergi kelas Fizik haritu, bercerita tentang masalah kucing. EH FIZIK KE? Matematik Tambahan la.



Entah kenapa lepas satu, datang lagi satu perkara memalukan. Tapi kadang kadang seronok jugak bila ingat semula. Macam nakal - nakal pun ada. Aisehh meng!


Kalau mengikut cakap cakap kawan sekeliling, saya jenis bahagia over-dose. Pil melambak dalam jiwa dan minda agaknya. Gotta take chill pills, maybe? 



Al-pengkisahannya bermula di sini...


"Ok, commercial break ye semua"
Biasa macam ni. Dua jam bersahabat dengan subjek yang sama, takkan nak terus - terusan belajar. Sedang yang di hadapan santai bercerita dengan pelajar, saya sengaja menoleh ke belakang. Kebiasaannya ada empat baris pelajar perempuan dan dua baris pelajar lelaki. Pelajar lelaki semua di belakang. Saya tak tahu kenapa.


Kali pertama saya datang kelas, saya terpaksa bersebelahan dengan lelaki dan ianya membuatkan saya rasa tak selesa. Usahkan pandang kiri kanan, menjeling pun saya tak berani buat! Janggal di situ.


Pelajar lelaki tersebut yang di sebelah saya masa tu asyik terjatuhkan barang.
Lepas pensil, kalkulator. Dikutip kalkulator, jatuh pulak pemadam.
Dah kutip pemadam, halahaiii pembarisnya jatuh.
Terdetik pulak dalam hati, "One after one, kau bila lagi nak jatuh?"
Beberapa minit lepas tu, beg saya yang jatuh.
Bukan karma, bukan...




Apa ni melencong.


Saya toleh ke belakang, memandang rakan perempuan. Tiba - tiba muncul wajah seorang pelajar lelaki di belakang rakan saya. Saya senyum.....





"Wani, aku nampak apa kau buat tadi", tegur rakan di sebelah.





Sungguh, saya tak sengaja. Sudah memang saya begini. Bila senyum, mesti terkenyit mata sekali. Ah sudah! Jadi, apa patut saya buat lepas ni? Senyum sambil tutup kedua dua belah mata? Bunyinya seperti idea yang menarik.
 

5 comments:

Syamimi Hazirah said...

Mesti lelaki tu perasan kan, hehe

Izz Hazwani said...

Nasib baik dia tak perasan
Mata dia separuh buka; mengantuk!

FD. said...

anda junior saya kot. hehe. panglima eh ? ;)

Izz Hazwani said...

insyaAllah ye. Kak Fatma batch berapa ya? haaa kakak Fatma Farhanah?

diba's chan said...

salam.
awak,tumpang lalu.
kte nak promote sikit.
kte ade jual aura white RM130 je.
free postage + shaker + 5 free gift.
kalau nak, contact kte ae.
Diba 012 7009100 :)