Wednesday, June 26, 2013

Giveaway Kiyomi Teddy Store?

Lahaii tengah tulis post ni pun boleh gelak lagi. Planholder yang berisi kertas A3 untuk siapkan kerja Rekacipta masih terbengkalai. Pandang kiri, terbentang sudah drawing board. Tapi tak jugak jalan kerjaaaa.


Nah tengok ni.



Takde rasa nak benda comel ke wahai Nurul Farahana, Nadzirah Azman?

Monday, June 24, 2013

Perumpamaan

Asyik asyik cerita pasal kucing. Tak muak pun la. Kucing kan haiwan comel.



Melihatkan bagaimana manusia sanggup berhabis duit beribu - riban semata demi haiwan bergelar kucing, rasa macam terharu pun ada sebenarnya. Sebab manusia tersebut dah berperangai macam emak bapak orang; yang ber-anakkan kucing.



Kucing sakit, bawak pergi klinik.
Pantang sejuk sikit kat luar, bawak tidur masuk bilik. Upgrade terus tempat tidur!
Makan mesti pada masanya. Bukan makan dari rata - rata tempat...
Buat silap pun tak kena marah teruk teruk. Paling koman pun kena membebel.

Banyak lagi.



Layan kucing macam anak. Ibarat menatang (bukan mentang yang binatang tu) minyak yang penuh.




Dari semua di atas tu, saya mula terbayang cara ibu ayah jaga saya. Semua cukup. Semua lengkap. Persis la jugak..













Tapi.... saya tak cakap la saya macam kucing tau.

Sunday, June 02, 2013

Kenyit

Jadinya, kisah berlaku pada malam itu. Malam yang saya bergegas nak pergi kelas Fizik haritu, bercerita tentang masalah kucing. EH FIZIK KE? Matematik Tambahan la.



Entah kenapa lepas satu, datang lagi satu perkara memalukan. Tapi kadang kadang seronok jugak bila ingat semula. Macam nakal - nakal pun ada. Aisehh meng!


Kalau mengikut cakap cakap kawan sekeliling, saya jenis bahagia over-dose. Pil melambak dalam jiwa dan minda agaknya. Gotta take chill pills, maybe? 



Al-pengkisahannya bermula di sini...


"Ok, commercial break ye semua"
Biasa macam ni. Dua jam bersahabat dengan subjek yang sama, takkan nak terus - terusan belajar. Sedang yang di hadapan santai bercerita dengan pelajar, saya sengaja menoleh ke belakang. Kebiasaannya ada empat baris pelajar perempuan dan dua baris pelajar lelaki. Pelajar lelaki semua di belakang. Saya tak tahu kenapa.


Kali pertama saya datang kelas, saya terpaksa bersebelahan dengan lelaki dan ianya membuatkan saya rasa tak selesa. Usahkan pandang kiri kanan, menjeling pun saya tak berani buat! Janggal di situ.


Pelajar lelaki tersebut yang di sebelah saya masa tu asyik terjatuhkan barang.
Lepas pensil, kalkulator. Dikutip kalkulator, jatuh pulak pemadam.
Dah kutip pemadam, halahaiii pembarisnya jatuh.
Terdetik pulak dalam hati, "One after one, kau bila lagi nak jatuh?"
Beberapa minit lepas tu, beg saya yang jatuh.
Bukan karma, bukan...




Apa ni melencong.


Saya toleh ke belakang, memandang rakan perempuan. Tiba - tiba muncul wajah seorang pelajar lelaki di belakang rakan saya. Saya senyum.....





"Wani, aku nampak apa kau buat tadi", tegur rakan di sebelah.





Sungguh, saya tak sengaja. Sudah memang saya begini. Bila senyum, mesti terkenyit mata sekali. Ah sudah! Jadi, apa patut saya buat lepas ni? Senyum sambil tutup kedua dua belah mata? Bunyinya seperti idea yang menarik.