Sunday, May 05, 2013

Si kucing kelas tinggi

Update secara ringkas. Sebab lepas ni boleh pergi mengadap timbunan kertas kerja.



Hai, nama saya Aiko. Saya adalah seekor kucing. Tengok saya pun awak dah tahu saya kucing, kan? Saya janda beranak satu. Eh eh janda?? Bila masa kahwin dan cerai??

Hm.
Saya dan teddy lion saya. Awak ada ke?

Nak dijadikan cerita, pada satu malam, pertama kali bertentang mata dengan Kak Hazwani... saya malas layan dia. Dah dia perempuan, saya betina, mana ada tarikan. Ye tak? Tapi Kak Hazwani ni masih gigih la mengorat saya. Dengan muka eksaited macam tak pernah jumpa kucingnya.

Tahu apa soalan pertama bila dia jumpa saya?

"Hai baby! Dah makan?"

Haila akak ni. Macam cakap dengan manusia.
Saya kelipkan mata sekali je.

Dan akak pun teruslah bercakap menyoal itu ini dengan bahasa manusia.
Bahasa kami berbeza.
Saya faham bahasa dia tuturkan tapi sayang, bahasa ibunda saya iaitu bahasa kucing, tidak dia fahami.


"Baby, baby nak tahu tak.. blablabla.."
"Eh cuba bau perfume akak ni!" (akak hulur pergelangan tangan pada hidung saya)
"Blablablabla"


Fuh!


Kadang kadang rasa nak cakar jugak Kak Hazwani sebab dia banyak sangat bercakap. Dengar cerita dia ni suka kucing, tapi macam takut takut je nak sentuh saya. Kak Farah pun fikir macam tu. Tapi rupanya Kak Hazwani geli geli SIKIT je dengan kucing. Pelik betul dia ni.


Pada malam yang sama, kami bergaduh.
Akak nak turun bawah. Dia ajak saya. Tapi saya taknak.
Dia ajak lagi. Saya mengiau dengan garang.

Dia marah marah, saya pun marah semula.
Dan saya bagi jelingan tak berapa nak arwah untuk akak.


Berkali-kali akak minta maaf, saya buat dek ajeee.
Biasalah, kucing high class!


Hari seterusnya. Saya saja acah acah pergi kat akak.
Gesel - gesel badan pada kaki akak. Dongak kepala tengok akak.
Hehehehe.
Akak tengah tahan geli. Muka macam nak menangis pun ada.
Mungkin dia nak ambil hati sebab marah saya haritu, sebab tu dia biar je.

Mungkin?


Ini anak saya. Chiko.
Kalau awak comel, tekalah dia dalam apa,,,,


Readers ku jangan kau pertikaikan kenapa warna dia tak sama dengan saya.
Stop being racist please! Dengan kucing pun nak resis :(


Anak saya ni pendiam. Kak Hazwani tak layan dia bukan sebab memilih warna, tapi sebab Chiko akan menjauhi akak bila akak semakin mendekat. Tak tahu kenapa.



Ok la. Sampai sini aje.
Saya nak mengadu kat mama sebab Kak Farah dan Kak Hazwani buli saya. Wuwuwuwu. Bye!


Oh, Kak Farah cakap perangai saya dan Kak Hazwani sama.
Mana sama. Kecomelan pun berbeza. KAN?!!

Selamat hari mengundi, maaf zahir dan batin

2 comments:

Husna AOmar said...

Kita pun ada sekor nama kucing nama Ciko.
EHH banyak jugak eh nama kucing Ciko. Husna jumpa 2 dah. Campur wani jadi la 3. Campur husna lagi dah empat. Ngaaa.

Lwooo kucing2 tu. Pet kucign boleh relieve stress tau! ;)

Izz Hazwani said...

Nama sama; kucing berbeza.
Amboii lepasni bokeh buat Persatuan Ciko.

Memang boeh hiangkan stres. Tapi bila tak dilayan, itu mendatangkan stres!