Saturday, April 20, 2013

Rezeki dilempar dilontar

Terkilan tengok segelintir sahabat - sahabat yang perangainya.. susah pulak nak cerita. Yang senang lenang tanpa rasa bersalah mencampak rezeki. Biar pun cuma sebiji gula - gula atau sebotol air mineral. Bukan namanya rezeki juga ke, kamu? Janganlah macam tu. Tak elok.


"Ala, air mineral je pun"
/
"Aku malas nak jalan. Sebab tu baling je botol air kat dia"
/

Dah ditegah pun dia boleh lagi buat tak tahu. Sahabat, jangan buat macam ni lagi ok?


Air tu juga la buat pembasah tekak musim panas macam ni.
Selamat berhujung minggu! 

No comments: