Monday, March 04, 2013

Ringkaskan

4.42 PAGI.


Cuba menaip karangan seringkas mungkin. Walaupun tak mampu memintas masa yang lebih pantas berdesup berlari.


3 Mac, 9.30 MALAM - Baru sampai Kuantan. Mula dah rindu Melaka. Semua benda, semua orang, semua tempat. Perjalanan dari Melaka ke Kuantan ditemani dengkuran saya yang asyik tidur. Kadang - kadang tak boleh tidur tapi tetap berlakon tidur.


10.30 MALAM- Selesai mandi, solat, makan, pergi rumah sahabat yang disayangi sekejap. Balik rumah, siap nak tidur. Set alarm dua jam kemudian untuk bangun dan belajar. Gara gara minggu peperiksaan. Sebelum tidur, niat la supaya dapat bangun awal.


Dua jam kemudian...... tersadai depan laptop. Tengok drama Korea. Sampai nak dekat pukul lima. Tidur berapa jam je. Berharap supaya tak terlelap waktu menjawab soalan. Kalau terlelap pun, janganlah sampai mengigau.

Done, 4.49 PAGI.

4 comments:

Husna AOmar said...

Sabarrrrrr je lah.

Berilah daku kesabaran.

Izz Hazwani said...

Kerana kesabaran itu begitu berharga.

Husna AOmar said...

Oleh kerana itu, mengadulah kat wassep kata tak boleh tidur.

Sabar lagi.

Izz Hazwani said...

Maaf menganggu waktu tidur anda. Walaupun anda tak terjaga pun masa tu.