Wednesday, March 20, 2013

Buku mewarna

Assalammualaikum.


Menghadiri seminar. Apa lagi, dengar je seminar, kepala otak mesti fikir kena bawa buku nota. Sampai je dalam dewan, katanya tak perlu catat apa - apa. Sandar pada kerusi, duduk relaks dan dengar dengan pendengaran yang fokus, melihat dengan mata yang cerah. Bagus, jimat dakwat pen. Zaman sekarang semua benda nak pakai duit. Sempat lagi nak membebel. Cis.



Tiba - tiba penceramah tersebut mengutarakan soalan kepada pelajar perempuan.


Eh, apa pasal perempuan sukaaaaa sangat kasi warna itu buku? Highlight sana sini. Tengok kami lelaki, relaks je. Buku bersih. Dari kulit ke kulit, tak ada kesan warna warni langsung!

Maka bergemalah sorak teriak pelajar lelaki menyokong kenyataan penceramah tersebut.


Jawapan dari saya sebagai pelajar perempuan:
Sebab perempuan ni suka tengok benda warna - warni. Lebih attractive gitu.
Dulu saya bukan jenis yang suka highlight. Tapi semakin hari semakin suka highlight buku sebab bosan.
Ada je benda nak di-bold kan. Teks itu la, teks ini la. Sudahnya, jadi macam ni.....






2 comments:

Crew Fathi said...

Perempuan memang suka warna.. Sebab tu baju mereka berwarna warni.. Muehehe.. ^_^

Izz Hazwani said...

Baju merah kain kuning~