Thursday, December 20, 2012

Siapa yang rindu?

Assalammualaikum.

Sumber gambar dari sini.
Saya ditanya. Lagi? Ya, lagi. Ketika dalam satu bulatan perbincangan. Gelak tawa mati apabila tak semena-mena disoal, "Pakwe nama siapa?" Dengan pandangan matanya seolah-olah penyiasat.


Malas jawab. Katanya, "Tu. Bulu mata jatuh. Ada orang rindu la tu."


Pantas zapppp! Saya meraba muka. HAH MANA MANA??! MANA ADUHH DAH LAMA KE BULU MATA NI BERTENGGEK KAT MUKA NI!! APESAL TAK BAGITAU AWAL AWAL.


Beg diselongkar. Mencari cermin.


"Ha cari cermin cari cermin"


Shhhhizzz!
Tertinggal pula kat rumah. Ini rasa nak nak jadikan mata orang lain sebagai cermin ni.
Berpandukan kata-kata si penanya tersebut, dia menjadi cermin untuk saya buang bulu mata pada muka.


Situasi menjadi sunyi.
Tiba-tiba saya digelakkan.
Ok cepat sangat gelabah.


Telefon dibawa keluar. Laju menaip.
"Awak, awak rindu saya ke?"
SEND.

4 comments:

Ssan said...

Comel msj, hehe...

eimuizduaf said...

hahaa . cepat nau gelabah :) . rileks dah betul ^^v

Izz Hazwani said...

Ssan:
Mesej je comel. Kihkihkih.

Eimuizduaf:
Tak boleh la nak buat relaks. Mesti macam "alamak alamak" haa gitu

eimuizduaf said...

Hahahaa . Kan kan . Mcm tak sangka pulak ada orang rindu kitee . Ceh eah :D . Untunglah awk :D . Hehehehee