Saturday, September 15, 2012

Dulu vs Sekarang

Berdiri di tengah-tengah kelompok kanak-kanak berusia 5-6 tahun. Mendengar perbulan mereka.


"Woi bagi la air aku"
"Kan aku nak sikit. Kedekut la kau ni"


Rasa macam berbeza dengan cara saya dulu.


"Awak, saya nak sikit boleh?"
"Kejap eh, awak?"


Kalau bergaduh pun.....


"Kita bagitau mak kita!"
"Eleh bagitau la. Tak heran punnnn"


Bila kita tak suka kawan baik kita kawan dengan orang kita benci....

"Kenapa awak kawan dengan dia? Kita tak suka dia la"
"Ala saya kawan dia tipu tipu je"


Boleh pulak eh dulu kawan tipu tipu. Kecik kecik pandai jadi talam bermuka-muka~

Peredaran zaman, kesibukan ibu bapa, pergaulan masyarakat; mengubah hampir segalanya.

3 comments:

twinkle twinkle said...

tengah rindu zmn kecik2 ke?huhu kejab je masa belalu ,,

Fatihah Ory. said...

tahu takpe. skrg bebudak dah pandai kurang ajar.

Izz Hazwani said...

Kak Mira:
Agak rindu jugaklah :)


Fatihah:
Kurang pengajaaran yg diajar~