Thursday, September 06, 2012

Cari cara

Bolehlah sekejap je tersedih sendiri sebab rasanya draf lakaran idea untuk subjek Rekacipta seolah-olah di'reject'. Boleh bayangkan tak macam mana perasaan tu? Benda yang dibuat dengan sepenuh perasaan dan imaginasi, akhirnya dibalas, "Buat semula."



Balik ke meja. Letak kertas draf perlahan-lahan. Serabutkan tudung terus. Kalau kat rumah, serabutkan rambut macam Mak Cik Limah. Ulang banyak kali kat kawan, "Saya tension..."



Dia jawab, "Awak janganlah asyik menangis je. Jangan fikirkan masalah. Fikir cara nak selesaikan masalah." Haah kan. Masalah dah dicari. Sekarang cara untuk menyelasaikan pulak harus dicari.



 Kesimpulannya, setiap masalah yang kita sendiri search, harus ada jalan exitnya.

No comments: