Saturday, August 25, 2012

Berpacaran sama telefon bimbit

Baiklah, Assalammualaikum. Dah seminggu beraya, tak habis lagi ke mood raya korang? Saya ni tak ada mood raya pun, mood nak dapat duit raya masih ada. Ehem. Setiap kali saudara-mara tanya umur berapa, saya lupa nak cakap saya baru berusia tiga belas tahun. Namun, saya selalu terlupa. Lupa untuk menipu. Kerana saya memang bukan pakar menipu.

Bukan nak cerita pasal raya.


Harini tengok filem Saya Amat Mencintaimu. Tengok dua orang je. Apa? Eh taklah, saya tengok dengan kawan perempuan. Malu nak keluar dengan lelaki berdua je.Cerita tu sangat......

Kalau nak beli tiket tengok SAM, bila orang tu tanya nak tengok apa, jangan cakap SAM!
Cakap 'SAYA AMAT MENCINTAIMU' dengan pandangan menggoda.

Eh. Bukan nak cerita pasal filem arahan Syafiq Yusuf yang mempunyai abang yang kacaklah!


Dunia sekarang, ke mana saja pun mesti nak melekat dengan telefon bimbit. Kalau berjalan tu, ibarat ada empat mata. Dua mata tunduk pandang skrin, dua mata atas kepala pandang depan. Tapi mata kat kepala tu buta. Maka akan berlaku perlanggaran, seterusnya drama tak rasmi. Dari mata turun ke hati, lepastu blablabla......


Saya sedang menatap skrin telefon saya sambil berjalan. Pun begitu, saya masih peka dengan apa yang ada di depan. Sedang sibuk mencari nombor abang dalam senarai Contacts, saya perasan ada orang kat depan. Maka saya pun berjalan ke tepi dan pandang depan.


Lelaki si baju oren, berpegangan tangan dengan pacarnya menegur saya dengan agak sini, "Lain kali jalan tu pandang depan" 


(sumber sini)

Betullah tu, memang saya patut pandang depan. Tapi saya belum langgar dia lagi kan? Dia berteman dengan manusia, ada teman untuk berbicara empat mata, dua mulut, empat lubang hidung untuk bernafas. Saya? Hanya mempunyai sebuah telefon bimbit pada tangan.


Jika anda juga berada di tempat saya, yang berseorangan, sudah pasti anda akan menatap skrin telefon sahaja, bukan? Jika dia juga berada di tempat saya, dia juga akan melakukan perkara yang sama.

1 comment:

khalidrizuan91 said...

Bertemankan henset bila berseorangan? Aku dop, bukan henset yang menemankan kawe tapi Allah peneman di sisi kawe ke mana-mana.