Sunday, January 29, 2012

Tafsiran sang perindu

Maaflah, kerjaya sebagai seorang pelajar mendesak saya supaya menangguhkan hasrat untuk mengkemaskini posts di sini.

 Tiba-tiba saya muncul di Dashboard anda dan ingin bercerita soal rindu. Haaa rinduuuu rindu. Actually taknak pun buat entry ala-ala-serius ni. Tapi sebab rasa makin pendam makin serabut, kita paparkanlah di sini.


"Hai, saya rindu awak."
"Baru je tadi jumpa siap peluk macam mak datin muah kiri kanan. Takkan dah rindu kot"

Ok saya rindu kawan baik merangkap jiran saya sekarang ni.
Sungguh-sungguh cakap taknak menangis padahal mata dah berair.
Saya, nak atau taknak kena jugak belajar berdikari tanpa seorang lagi teman saya.

EH AWAK,
Thanks for the voice message.
Awak kenal kawan-kawan saya.
Saya harap lepasni saya dapat kenal kawan awak pulak.


Sebenarnya perasaan rindu bukan sahaja diukur daripada
tempoh masa kita berjumpa atau tak.

Mungkin dari segi lain.
Mungkin dulu awak banyak duit. Sekarang dah sikit.
Jadi mungkin saya rindu duit awak yang banyak.

Jelas?

Kadang kadang rindu dengan perangai dia yang dulu.
Atau rindu dengan apa yang dia ada dulu.
Atau rindu cara layanan dia dulu.

Jadi bila saya cakap saya rindu awak,
jangan cakap "Kan baru jumpa."
Memang pinta penyepak.

3 comments:

Husna AOmar said...

Justeru, saya rindu anda

Apakah reaksi yang bakal ditonjolkan?

Fatihah Ory said...

Rindu-rinduan.

Izz Hazwani said...

Husna:
*muka takde reaksi*

Fatihah:
Rinduuu, rindu serindu rindunyaaaa...