Wednesday, June 01, 2011

Ya kawan kawan kita cerita pasal rokok

Baiklah, harini saya nak bukak cerita pasal rokok. Kenapa rokok? Suka hati saya lah. Ish. Sebab rokok tak baik untuk kesihatan. Sebab saya nak orang sekeliling saya terhindar daripada perkara perkara negatif seperti rokok. Rokok bukan trend, rokok bukan pencuci mulut, rokok bukan kaunselor






Ada orang ada kemampuan untuk berhenti tapi dia taknak . Ada orang yang nak tapi takde kemampuan. Macam taufik dan hidayah. Ada orang dia ada / dapat hidayah (petunjuk) tapi sayangnya takda taufik (something like kemampuan) dan begitu juga sebaliknya. Tolong betulkan kalau salah =)





Dan untuk perokok(s) yang nak tahu level ketagihan anda, boleh buat ujian sendiri dekat sini. Saya berkongsi, bukan untuk tunjuk saya ni bagus. Sama sama share apa yang kita tahu, tak salah pun. Oh ada orang cakap, makan NIQUITIN ni ada side effect yang buruk kot. Entahlah, saya tak pernah cuba lagi so saya taktau nak cakap apa. 


Banyak lagi info rokok ni yang boleh awak dapat dari www.champscircle.com. Lagi berfaedah daripada mengadap Facebook hari hari / Tumblr / Twitter tanpa mengambil pengetahuan. Kan?


Kepada smokers yang nak berhenti merokok tu, all the best. Jangan datang dekat dengan saya kalau awak tu berbau rokok sebab sekarang saya selalu menghadapi breathing difficulty. Orang lain merokok, orang lain yang dapat kesannya. Tolonglahhh, ingat orang yang tersayang. Kau nak aku mati dulu ke?

No comments: