Thursday, May 26, 2011

Perkara kelima

Perkara yang selalu saya (majority pelajar buat jugak kot) buat lepas jawab soalan peperiksaan adalah:

1. Bukak halaman belakang sekali, conteng lah sebesar-besar alam.
2. Hias hias kertas jawapan (Saya sorang jeke yang buat? Heh)
3. Tulis padam tulis padam nama dekat kertas jawapan
4. Pandang orang sebelah sambil tenung muka dia sampai muka dia merah
5. Tidur tidur tidur. Tak jawab soalan lagi pun dah tido jugak zZzZ


Perkara yang kelima tu adalah sangat menakutkan bagi saya tapi saya buat jugak. Bukan apa, kalau tido dekat sekolah, takut jadi benda benda pelik.


Pernah tak awak terlelap dekat somewhere, lepastu macam mimpi ada benda hempap awak, tindih awak, tolak awak sampai awak terkejut and terjaga dari lelap tu? Mesti rasa macam terkejut. Atau tersentak. Badan pun mesti macam terangkat sikit or tiba tiba bergerak. Nak sambung 'mimpi' pun takde nafsu dah kan.


Tu baru satu. Saya takut kalau saya khusyuk sangat tido, takut termengigau benda benda pelik. Atau tersebut nama nama yang tak patut disebut. Setakat ni Alhamdulillah tak pernah lagi kot termengigau kat sekolah. Tapi saya pernah tido sangat lena seperti seorang bayi dalam class tahun lepas. Teacher tegur "Amboi lenanya orang tu tido" sambil tersengih pandang saya. Malu ai ni tauuu. Jangan lah intai ai tido~

Ah sudah, esok mesti mengantuk. Takpelahhh, dah lama tak tido lambat macam ni. Mata, tolong tahan mengantuk. Jangan berat berat eh esok. Sayang awak :)

No comments: