Wednesday, January 19, 2011

Terbantut jugak kau ni

Heyy!



Bukak je Google Reader, baca blog blog manusia yang satu sekolah dengan saya, majoriti mesti nak cite pasal perjumpaan kelab persatuan apentah. Ya Allah, aku memang tak pernah mimpi pun masuk kelab ni. Tapi nak taknak masuk jugaklah sebab kesayangan kecintaan kerinduan ada dekat kelab tu jugak. Takmo salah sangka. Tu haa, Kiera Yusri dengan Ecah.


So, masa perjumpaan tu, ZNZ pun ada sekali. Sebab rindu punya pasal, duduk sebelah dia yeayyy. Cikgu cakap dekat depan pasal pemilihan jawatan, kitorang sok sek sok sek kat belakang sekaaali cakap pasal Kpop. Ada awak kisah? Okay takde. Bagus.


Sesi pemilihan AJK untuk Tingkatan Tiga berlangsung. Cikgu suruh budak form 3 angkat tangan. Manusia bernama I.Hazwani terlupa dia ni form 3, bukan form 2. Nak dijadikan cerita, lepas kitorang angkat tangan, terdengar lah manusia form 2. Cakap macam taknak kuat lagi lah kan ;

PENDEK NYA BUDAK FORM THREE!

Toleh punya toleh, "hek eleh, kau pun terbantut jugak. satu spesies je macam aku." Wahai manusia pendek spesies aku ; bahkan lagi pendek dari aku, sedar tak yang kau tengah mengata diri kau? Kita beza setahun je pun. Tahun depan aku rasa tinggi kau macam tu jugak. Kalau tak pun, naik lah seinci dua je.

Bak kata NNI ; Tinggi sangat ke darjat dia tu sampai nak kata orang lain pendek? Kalau dia boleh mengata orang lain, tak mustahil doh esok lusa orang mengata dia pulak.

Saya baru tau perasaan orang orang tertentu bila saya perli diorang pendek. Ala, kalau setakat nak gurau gurau mintak penyepak dengan orang yg kita kenal tu, takpe la. Ni tak, AKU TAK KENAL KAU, KAU TAK KENAL AKU. Dah.


Lepas ni entry campur campur guna saya/aku mengikut mood. Sekian, harap terlebih maklum.

16 comments:

ツhʋƨиα ツ said...

ahahahaa

ah, kte spesis rupanya *lega
we're sweet short kan kan? :P

cube byangkan, pompuan tinggi tunjang. kan pelik kalau ttibe tersuami ngn llaki rendah. ehehehe jdi pompuan mmg sesuai pendek. LALALA~ *ayat pyedap hati

Cik Pieka said...

ala sedar jela kamu to pendek. haha. *pdhl pendek jgk ni* .

I.Hazwani said...

spesies? perghh haha
org tua kata, kalo kawen dgn laki kurang tinggi, murah rezeki. haha

I.Hazwani said...

@Cik Pieka
ngahaha ni terasa nih. kita sama sama kurang ketinggian. sama sama lah ada kesedaran diri yaww

Ahmad Hanif Abd Halim Azmi said...

Malang juga yea jadi pendek.. Anak murid, anak murid.. =P

khalidrizuan91 said...

bdk tu pompan ke jantan? kalo jantan meh ak kasi terajang sama dia...citarasa ak gurl yg x seberapa tinggi sbb besenye gurl yg x tinggi ni comey...

I.Hazwani said...

@Ahmad Hanif Abd Halim Azmi
dilema okayy. tapi takpe, budak pendek ni comel. ngahaha

I.Hazwani said...

@khalidrizuan91
betina lah. sbb kelab aku masuk tu majoritinya pompuan. eleh, cakap la kau taknak pompuan melebihi ketinggian kau sbb tknk rasa tercabar/malu kannn?

khalidrizuan91 said...

@I.Hazwani

Ya betol...itukan adat melayu namanye haha...kalo tinggi cam maria sharapova mmg ak da reject awal2 ag...eh kelab masak2 ke?

alhamdulillah aku dilahirkan punya tinggi yg normal...

I.Hazwani said...

@khalidrizuan91
kau nak awek kau yg jadi model tak? model kan tinggi. haha. agak agak tinggi kau bape eh?

Alwani Raihan said...

Alahai adik oyy , kalau da pendek buat laa cara pendek HAHA kejam nye ayat.

maksud nya, okay apa jd pendek org tgk pun mcm muda lg je budak nih nak buli pn mcm kesian. bersyukur jela ye :)

I.Hazwani said...

@Alwani Raihan
takpa takpa. budak pendek sememangnya comel. tapi tak semestinya budak comel itu pendek. ngahaha

FATIN SYAFIQA said...

haha. pergh rindu zaman sekolah kot! :P

I.Hazwani said...

@FATIN SYAFIQA
rindu? ngaa terseksa dok dkt sekolah~

khalidrizuan91 said...

@I.Hazwani

xmo model2 ni...ambik comel2...tinggi ak leh diibaratkan aur dgn tebing...

I.Hazwani said...

@khalidrizuan91
TAKNAK MODEL? kau nak yg comel comel je? fuhh nasib baik aku tak bape comel