Saturday, January 22, 2011

Kenapa orang melayu susah dapat A dalam BM

1.

Ternganga. Tercengang. Tu lah yang selalu aku cakap dekat kawan 'lama' aku. "BM tu senang je"
Tengok? Last last BM aku jugaklah yang dapat B. Lepasni patut tak aku cakap BM tu susah? Supaya BM boleh dapat A. Patut atau tak?

*Hish Ida ni, nak jugak letak gambar mamat tu. Sengaja buat orang jealous. Bwekk! Tak jealous!
(hempas pintu)

2.
 Karya Wani Ardy ; Lelaki Halimunan. Klik sini, baca. Best =)


"Ku lupa betapa indahnya kehidupan yang sebenar"

10 comments:

khairi said...

bm senang jika anda enjoy =D
nih x,kata senang tp xfeel bahasa sniri
sebok agungkan bahasa orang,kan??

soulkd said...

pasni jadi kawan kamus dewan jela. eheh.
akak time pmr sebenar, first paper, paper 1 bm,
bertakung jee mata buat paper 1 tuhh -.-
but dont worry awak, i know you can do it ! :)
yea its kinda hard, but trust me, just do your best ! yang penting usaha :))

SyamimiZaini said...

huhu. samalah, nak belajar BM mesti sambil lewa je. Dah buka kertas periksa, Haa, "OMG susahnya."

I.Hazwani said...

@khairi
wahh agak terasa kejap. hahah saya dah kurang 'feel' dengan BM kot~

I.Hazwani said...

@soulkd
aisehh, lagilah rasa mcm nak lari dari dewan cmnih. aish, insyaAllah wani boleh score A. "BM? SAPE CAKAP SUSAH?"

I.Hazwani said...

@SyamimiZaini
Haha baru nak menyesal kan. Padan muka kita

Izzah Ismuel said...

knp org melayu susah dpt A ?
sbb, dye rase dye melayu, konon dah pndy sgt dah bm.
pdhl slame ney, ckp pon ayat tunggang langgang. hee.

ツhʋƨиα ツ said...

cmne ek, nak kata bm tu susah, pdahal guna tiap2 ari pon

mybe sbb struktur bm yg tak kuat agaknye. pstu bm ni bnyak pinjam bhase lain. xreti2 nk pulangkan plak tu~

tpi bi ttap usna dpat B. tu yg dpat diknalpsti skarang. Huahua~

I.Hazwani said...

@Izzah Ismuel
baiklah, kita sepatutnya guna bahasa yg btol. ni tak, ayat ntah pape. ngahaha

I.Hazwani said...

@ツhʋƨиα ツ
BM ni memang suka melayu kan perkataan dr bahasa lain kan? dah tak gaya BM dah. mcm Bahasa Pinjaman~
*jom blaja english sesame. haha