Tuesday, January 11, 2011

"Cikgu takpe lah"

Heyy!

Hari isnin haritu hujan selebatnya lah kot sampai aku terpaksa bawak payung colour purple okayy. Bak kata Ida, matching la dengan beg aku kaler PINK. Fine, aku pakai pink walaupun selama ni aku sangat anti dengan PINK. Hek eleh aku rasa spender kau pun mesti ade kaler pink kan kan? Malas censored ah. Nak bahasa halus lagi,  PANTIES. Harini aku tak sihat so malas nak kasi halus kan bahasa. Tapi takpe, aku memang jenis yang berbahasa halus maka tak banyak bahasa kasar dekat blog ni. EH I.HAZWANI, APESAL AYAT KAU BERBELIT LIKE _____ ? PAPE JELAH!




Hari isnin haritu jugak subjek pertama ; SCIENCE. Tahun ni aku dah ready dah nak belajar science. Aku dah start rindu dengan science. Ohh, bukan tu nak cite. Masa aku dah sampai sekolah around 7.30AM, cikgu buat annoncement pelajar pompuan dikehendaki masuk ke dewan. Maka aku jugak turut disumbatkan dalam dewan tu sebab aku pompuan~


Next? Tak banyak nak taip. Aku macam tak paham apesal cikgu yang terangkan peraturan sekolah tu cakap macma ni:

"Tudung awak mestilah LABUH dan melepasi bahu dan dikehendaki tutup buah awak. Cikgu takpelahh. Awak takboleh. Ingat tu"

1. Tudung aku tak labuh mana, tak singkat mana. Sederhana
2. Melepasi bahu
3. Menutup apa yg sepatutnya ditutup
4. So aku rasa tudung aku dah kira menepati syarat.

What the ___. Bukan ke cikgu pun pompuan? Kena tutup jugak benda tu kan? Kita sama sama pompuan. Macam mana cikgu boleh dapat pengecualian?

Lagi satu, kalau cikgu tak suka kitorang pakai ketat ketat sendat sendat like hell so whatever, cikgu tolong betulkan pemakaian cikgu dulu. Kitorang menjadikan anda semua sebagai contoh pemakaian kami =) Salah siapa skang? Entry ni bukan la aku nak kutuk cikgu tu ke apa or memalukan kaum spesies aku atau pape je la kan tapi aku takpaham apesal cikgu tu cakap camtu. Bye.

14 comments:

Ahmad Hanif Abd Halim Azmi said...

Tabik. Macam ustazahlah wani.
Tapi betul tu, memang kena jaga ^^

Trah Wann said...

Watepakkk punya cikgu T__T

wawa said...

cikgu mne yg ckp cmtu ?! aiyoo ,
saket mata eh ? tu luahan jiwa namenye , HAHA XD

khalidrizuan91 said...

sape cegu tu yg hina islam tu...nape die dikecualikan...jelas2 cegu tu bahlul...x guna gak kalo sepandai manapon seseorang tu tapi mnde common sense cmtu pon x leh pikir...

Alwani Raihan said...

Woaahhhhh? Haaa kat sini ada nak bg sebab :

Mufti ada cakap pompuan yg monopos boleh da pakai tudung singkat singkat , tak payah tutup buah pun takpe sebab da MONOPOS .

so , mybe cikgu tu da monopos kott ?

p/s : maap ye cikguuuuuuuuu :)

fatihahnur ♥ said...

Alamak, apesal cikgu ckp mcm tu? Aigoo, tak betul lah ayat mcm tu.

--> yeah skrg ramai remaja suka pakai tudung yang bila bongkok sikit, nampak leher -.-

ツhʋƨиα ツ said...

'Cikgu takpelahh. Awak takboleh. Ingat tu'

INI MANA BOLEH!

hehey wani, cmne skola? :D

Cik Pieka said...

pergh entry garang. haha

anak rahman ♥ said...

i LIKE :)

FATIN SYAFIQA said...

Huh, masa Fatin zaman sekolah dulu pon pernah cikgu cakap macam tu. Tak faham betul dgn dorg

PinQib said...

napa, gado ngan cikgu ke.
senang3 citer ikot jer.

berkat tu pentinggg

|SYOK sendiri|Siapa RAGAD WALEED AL KURDI? |

I.Hazwani said...

@Ahmad Hanif Abd Halim Azmi
Wani mcm ustazah? Haha bangga sekejap :D

@Trah Wann
Jangankan Watepak, Apipakkk pun wani kasi sama itu cikgu!

@wawa
cikgu tuuu la. alaa, cikgu tu tuu :P haha tension btol

@khalidrizuan91
ala, aku ckp pon bukan kau kenal cikgu tu. cara dia ckp mcm dia je btol. memang terbaik punya cikgu

I.Hazwani said...

@Alwani Raihan
aah kan. baru tauuu :P
takpelah. kita ni masih ada maruah harga diri, tutup jelah apa yg patut ditutup

@fatihahnur ♥
ada yg belum sempat bongkok pun dah nampak leher~

@ツhʋƨиα ツ
haaa tau takpe. cikgu igt cikgu tu CIKGU, dia jelah btol.
wani kat sekolah okay je. tak tension pun dok dlm class walaupun kdg22 rasa nak mental :P

@Cik Pieka
ehh, mana ada garangg :P

I.Hazwani said...

@anak rahman ♥
ngahaha mekasehh

@FATIN SYAFIQA
diorg pikir ikot paleotak sndiri jee

@PinQib
tak gado la. kami hidup aman dan bahagia serta DAMAI~