Thursday, December 30, 2010

Bersin - tanda nak membesar

Heyy!

Haritu masa belajar dengan Cikgu A----- waktu Sains, tiba tiba ada sorang budak yang ehemmm macam kurang tinggi sikit dari aku terbersin.

Pelajar: Hacumm! *bersin lahh. tu pun taktau. hesh
Cikgu: Alhamdulillah. Semoga panjang umur :)
38 Pelajar: Hahh?
Cikgu: Siapa yg bersin tadi? Semoga kamu cepat membesar ye?
38 Pelajar: Nape pulak cikgu?
Cikgu: Ada orang kata, orang yang bersin ni tandanya nak membesar.
38 Pelajar: Tak faham laa cikgu.
Cikgu: Tak faham? Takpe, satu hari nanti bila kamu dah besar kamu mesti akan faham.


Aku terus pandang manusia yang bersin tadi. Amin ~ Semoga kau cepat besar ye wahai classmate dua ribu sepuluh. 


Tapi selang beberapa hari lepastu kan, masa nak lintas jalan pergi sekolah - aku nampak ada pakcik bawak motor tetibe bersin. Umur dalam lingkungan 50-an kot. Adakah ia menunjukkan pakcik tu nak membesar? Nak besar mana lagi pakcik?

Sejak kebelakangan ni aku asyik bersin. Aku nak besar ke? Mintak mintak lah badan aku membesar sikit dan tinggi sikit lagi. Taknak tinggi tinggi sangat. Because Short is Sweet. Boleh?

12 comments:

Ahmad Hanif Abd Halim Azmi said...

konfius...!

twinkle twinkle said...

huhu,,tp time bersin,,pecaye x,,yg jantung kita akn stop befungsi :]

Anonymous said...

eh?
mak kita kata,
kalau sedu,
maknanya nak membesar.
bersin pun boleh membesar eh?

I.Hazwani said...

@Ahmad Hanif Abd Halim Azmi
confuse? hah sama~

I.Hazwani said...

@twinkle twinkle
kalau jantung berhenti berfungsi, kita dah tak hidup kan?

I.Hazwani said...

@Anonymous
hehehe taktau pulak sedu tu tanda nak membesar

fatihahnur ♥ said...

Hoho mcm tu pulak. Ada-ada jee~ Nanti buat kajian bila dah jadi saintis :P

I.Hazwani said...

@fatihahnur ♥
takmo jadi saintis :D

hanna said...

dear . kalau sedu-sedu yang nak membesar . bukan bersin . haha . ta pernah dengar mcm tu . hehe

I.Hazwani said...

@hanna
dua dua tak pernah dengar. hee~

Trah Wann said...

kan best kalau setiap kali bersin tu tinggi meningkat 1cm . huwaaa nak jadi tinggi T__T

I.Hazwani said...

@Trah Wann
igt bersin ni mcm makan calcium agaknya :P