Wednesday, October 27, 2010

LIRIK: Kalau Berpacaran

Heyy!


Dengar jelah lagu ni. Taktau nak describe apa dah. Kalau berpacaran, ingat ingat la mak bapak yang besarkan awak. Kalau tak ingat, mesti awak ni nyanyuk. Kalau berpacaran lagi, jangan buat benda benda 'ala, biasa la' tu. Geli. Jangan mengaku saya kawan awak. Malu. Faham tak malu? Kalau saya sebagai kawan awak pon dah malu dengan perangai awak, apa lagi mak bapak adik kakak abang awak tu. Lagi lah maluuu. Awak terasa ke? Jangan lah marah. Saya nak sedarkan awak je. Tak bermaksud nak perli awak. Dan, saya tak kata pon saya ni sangat baik sampai pijak semut pon 89% peluang untuk hidup adalah tidak tipis. Taaaak, saya cuma nak ingatkan diri kita semua. Ye awak?





[Sohaimi Mior Hassan]

Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibubapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Chorus:
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang

Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

[Ana Raffali]
Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama

Hantarlah rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasih mu disambar buaya

ulang chorus

[Altimet]
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga

Aku penambah perasa
Aku lah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa

Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah










HAHA part Altimet nyanyi tu macam setan je. Bukan 'macam', tapi memang setan. 'Duduk rapat-rapat, nanti confirm dapat!'


And, part Altimet nyanyi tu jugak buat aku teringat saat saat aku menari berpasangan dengan A----- dkt sekolah rendah. Taktau la kenapa.

10 comments:

Anonymous said...

l0v dis s0ng!!x0x0x0

I.Hazwani said...

yeahhh sama!

Anna Boleyn said...

lagu ni emmang SUPERB!! mesej dia sampai kat para pendengar. :)

khalidrizuan91 said...

mmg ak menci kapel2 ni...de mbe ak kapel berdua2 lam umh roomate ak, jgn sampai jbtn agama mari suda...ngan ak skali kena thn...

kalo kapel ngan cikgu xpa gak...dpt gak bodek

I.Hazwani said...

anna: sbb lirik ni simple =D

I.Hazwani said...

khalid: kau biar je? kau sepatotnya cuba nasihat la~

khalidrizuan91 said...

dorg da besar gedabak...dorg boleh pikir sendiri mane baik mane buruk

I.Hazwani said...

kau pon da besa, boleh pk mane baik mane buruk. diorg buat bende buruk, nape kau tak nasihat?

khalidrizuan91 said...

ak ckp pompan arr yg besaq dr segi hmmm...just kiddin...x brani nanti dorg kondem ak ni poyo gle nak pi nasihat cm ustaz pdhl ak de jgk buat mnde2 yg buruk

I.Hazwani said...

dari segi apa? eh kau pon dah buat aku bertambah takot dgn laky. biasa la manusia kan buat benda buruk. takde manusia yg sepanjang hidupnya asyik buat benda baikkkkk je