Sunday, October 31, 2010

Lagu yang mengingatkan kita kepada seseorang

Heyy!






Biasa kalau korang denga lagu, mesti teringat dekat someone. Lagu ni teringat dekat orang tu. Lagu tu teringat dekat orang ni. Kan? Kalau dengar lagu Taylor Swift, mesti teringat dekat someone yang kita suka. Kan jugak kan? Biasanya, lagu lagu ni semua ingatkan kita dekat orang yang kita suka, sayang, rindu, etc. Jaraaaang dengar lagu yang buat kita teringat dekat kawan kawan / family. Kan kan?




Kalau lagu Untukmu Ibu, memang takpayah cakaplah. Memang sah-sah teringat dekat mak korang. Kan? Lagu Sahabat (Aizat) pulak, teringat dekat kawan kawan. Lagu lagu macam ni jela buat kita teringat dekat family & kawan. Tapi lagu macam ni kita memang jarang nak denga. Betul tak? Ehh, aku tanya ni. Jawab la.




Baiklah, berbalik kepada topik asal. Ada tak lagu yang bila korang denga, LANGSUNG tak fikirkan sesiapa. Ada tak? Ada tu memang ada, tapi tak ramai. Kan? Harini aku baru denga lagu Di Saat Aku Mencintaimu; lagu yang secara tidak langsung diperkenalkan oleh Nurul Farahana dan Khairi Abdullah. Bila aku denga lagu tu, muka aku jadi macam ni,








Lagu ni LANGSUNG tak buat aku fikirkan sesiapa. Biasanya, kalau kita denga lagu yang mengingatkan kita dekat someone, mesti isi lagu tu related dengan someone tu kan. Atau mungkin isi lagu tu pernah terjadi dekat kita. Ok, aku ambik kemungkinan yang kedua tu. Aku tak pernah kot ada pengalaman macam dalam lagu ni; Ditinggalkan seseorang bila kita mula cintakan dia. Ni ke maksud lagu tu?



Yes, memang I.Hazwani takde pengalaman yang berkaitan dengan lagu ni. Dan tak perlukan seseorang untuk jadikan lagu ni realiti dalam hidup aku.


Buat kali ketiga denga lagu Di Saat Aku Mencintaimu, mata dah berair tanpa sebab yang munasabah. "Menyendiri lagi, menyendiri lagi, Di saat kau tinggalkan diri ku pergi" Oh Nurul Farahana & Khairi Abdullah, adakah lagu ini sedang mewakili rasa hati kalian?

*Bak sini tisu*


Entry ni buat aku terasa macam matang sikit. Sikit je.

10 comments:

airi said...

kalo nurul farahana sy xtau
tapi saya,ya =D

I.Hazwani said...

nurul farahana sudah menjawab soalan sy :)
lagu tu sedih. jd sy rasa awk pon sedih jgk. jgn sedih lama-lama. kawan kawan kan ada. hope diorg boleh buat lagu awk bertukar ^^

hiro said...

kenangan terindah..hehe

I.Hazwani said...

Meleleh air mata denga lagu kenangan terindah sorg2~

khalidrizuan91 said...

aku dga pe2 lagu2 jiwang x de pon kuar air mata...nak tergelak ade la

airi said...

=)

cik EPAL said...

nape meleleh air mata?? np?? np?? hehe

I.Hazwani said...

khalid:
kau takde perasaan!

I.Hazwani said...

airi:
xD

I.Hazwani said...

cik epal:
ehh soalan mementalkan jiwa btol