Thursday, October 28, 2010

Fakta dijadikan bahan lawak

Heyy!






Reasons to visit library:

  • Hirup udara aircond secara percuma!
  • Untuk guna computer
  • Mendapatkan tidur yg nyenyak di sekolah
  • Untuk (ehem) curi-curi pandang lelaki yang diminati
  • Pinjam buku rujukan untuk final year exam
  • Ponteng class



Lepas rehat tadi pergi library. Sampai library, cari buku, pura-pura baca tapi sebenarnya tido. EHH, memang baca la. Tapi baca kejap je sebab konsentrasi terganggu sbb Ali (mungkin bukan nama sebenar) mengambil tempat kat sebelah aku. Kena kacau lagi.



Sambung balik baca buku. Tak lama lepastu, Ali kacau lagi dan lagi. Aku tak faham betul. Masa aku focus nak baca buku la ada manusia nak kacau. Masa aku rajin dok buat bangang, takde pulak nak kacau. Ye, sambung. Kat mana tadi? Oh, kat library.


Lepastu Abu (bukan nama sebenar jugak) datang dekat meja kitorang sambil bawak buku yang bertajuk tentang Kebersihan Diri Wanita. Aku tetap teruskan membaca buku kat tangan aku sebab membaca itu adalah amalan mulia. Tiba tiba...


Abu bukak page yang berkaitan dengan payudara wanita.
Aku start rasa tak selesa.
Buku English yang aku baca tu jadi macam bahasa Sepanyol.


Abu: "Bermula umur 11 tahun, payudara wanita akan mula terbentuk. Dan ketika berusia 17 tahun, saiz payudara yang dimiliki adalah kekal"
Ali: 17 tahun? Awak, nanti saya tunggu awak 17tahun ehh?


*Taktau Ali cakap dengan sape.
*Jauhkan sikit kerusi dari diorang


Abu: Buku penipu! Aku umur 11 tahun takde pun tumbuh payudara!
Ali: Eh kau tengok la buku ni. Nama pun Kebersihan Diri Wanita.


--------------------------------


Ali masih dekat sebelah,
tapi cakap dengan orang depan kitorang.


Ali: Bapak kau keje mende?
Orang depan: Branch manager
Ali: Hah? BREAST manager?
Orang depan: Tak laa. Branch manager
Ali: Aku dengar kau cakap Breast Manager!


Orang buat buku tentang cara-cara menjaga kebersihan diri wanita from head-to-toe tu adalah bertujuan untuk memberi ilmu. Ilmu ke? Lantakla. Diorang buat lawak pulak pasal payudara ni.



Nasib baik takde buku pasal Kebersihan Diri Lelaki. Kalau tak benda pertama yang aku cari... hehehehe! *Tanduk setan dah naik. Nak balas dendam punya pasal. Eh lupa pulak, ni blog budak bawah umur. Opsss

Ni bukan kes Ali salah dengar tapi sebab 'orang depan' mendakwa bahawa dea pelat, sebab tu dengar macam Breast.