Wednesday, August 11, 2010

15 senarai 'TAKDE' untuk Ramadhan aku

Heyy !

HARINI puasa yeay yeay . Skip. Untuk memendekkan acara majlis kita pada 1 Ramadhan ini, marilah saya memendekkan jugak entry ni.

Next. Ini 15 senarai 'takde' dalam episod Ramadhan saya.


  1. Takde lagi istilah jalan-jalan pada waktu membosankan di sekolah
  2. Takde lagi ayat "Awak nak makan apa harini?"
  3. Takde lagi rehat 20 minit
  4. Takde lagi datang sekolah lambat First day puasa pon datang lambat
  5. Takde lagi cakap banyakbanyak dan bayar FREE OF CHARGE
  6. Takde lagi sesi luah perasaan depan sekolah dgn NIMI
  7. Takde lagi cikgu mengamuk. Nanti pelajar akan perli "Cikgu, ni kan bulan puasa~"
  8. Takde lagi bau rokok pada siang hari. Puasa daripada rokok ye teman teman. Yeay
  9. Takde lagi mencarut
  10. Takde lagi keluar rumah lepak lepak dgn 'kawan'
  11. Takde lagi bersikap seperti les or whtevr perangai yg boleh menyimpangkan jalan
  12. Takde lagi alasan tak sempat siapkan homework
  13. Takde lagi sepak terajang manusia menyakitkan hati, jiwa serta mental. Nak cari pasal, silakan. Bukak puasa nanti nahas kau aku kerjakan. Biasaa niiii.
  14. Takde lagi mengintai-intai, mencuri pandang, terjenguk-jenguk mencari orang. Aku penat nak jalan-jalan hanya sbb nak tengok orang
  15. Takde lagi syaitan menganggu jiwa merosakkan akhlak


FIRST DAY PUASA harini banyak benda yang saya dah TER-buat.


Cikgu Sejarah : Sape tau JB tu apa?
Pelajar(s) : Tau! Justin Bieber!
-----
Cikgu Sejarah : blablabla.. ialah ayah kepada Maharaja...?
Pelajar(s) : ...LELA!

*Banyak laa Maharaja Lela. Maharaja Abu Bakar laa. Classmates sape entahh.

No comments: