Thursday, May 06, 2010

Untuk cikgu yang tidak mengajar kelas first dan second.

Heyy !

Awak tu dah lah bodoh! Jangan nak membodoh kan orang lain lagi!





PERHATIAN KEPADA GURU-GURU YANG TIDAK MENGAJAR KELAS PERTAMA DAN KEDUA:


Dalam fikiran cikgu, kelas ketiga dan seterusnya dah bodoh la ye? My dear cikgu, kitorang tak bodoh. Tak mintak pun jadi bodoh. Taknak pun duduk kat kelas bawahan. SIAPA YANG NAK? Hanya pemalas dan orang yang taknak maju je nak duduk kat bawah. Tapi bukan saya. Kalau betul pun cikgu sakit hati dengan kitorang, jangan lah keluar ayat macam tu. Se-'bodoh-bodoh' kami macam yang cikgu cakap tu pun, tetap ada perasaan. Cara cikgu cakap, buat saya rasa takde mood nak belajar sebab saya dah rasa saya lah manusia yang bodoh dalam dunia ni. Saya dah buat yang terbaik dalam exam saya. Apa lagi yang cikgu nak?


Jangan lah jadi cikgu kalau tak boleh jaga mulut. Lepas cikgu dah cakap macam tu, boleh senang je pulak cikgu nak mintak maaf? Maafkan cikgu mungkin boleh, tapi nak lupakan, memang susah. Lepastu bila nak raya dah, keluar lah dialog mintak maaf semua tu. Even benda-benda kecik yang jadi kat sekolah, saya cerita je pada ibu saya Dari situ ibu saya akan buat penilaian tak semestinya ustazah/cikgu tu baik. Cikgu tak malu ke eh bila cerita tak elok tentang cikgu sampai ke telinga ibu bapa?


Tak semestinya budak kelas atas tu pandai. Dulu saya pun duduk dalam kalangan kelas atasan tapi otak macam tu jugak. Slow je lepastu dapat result asyik tergolong dalam Top 10 daripada bawah. Tak semestinya budak kelas bawah ni teruk. At least, mesti ada satu benda tu boleh dibanggakan.

Kalau lah boleh saya kemukakan surat saman kepada cikgu sebagaimana saya yang selalu disaman kat sekolah. HAHAHA

Siapa gelakkan budak St John kawad semalam? Tau la jeles baju kitorang putih bersih tanpa sebarang kotoran. Grr gelak ah! Janji kitorang masuk jugak kawad tu. Menang tak menang, lain cerita ye.

4 comments:

ema.razali said...

saman je ckgu tu . HAHA :B

nabilah said...

Kak Wunny balas la balek dkat cikgu tu dengan perkataan bangang plak
hehehe :D

I.Hazwani said...

ema.razali;
ehehehe cmne nk saman eh
haih kang kena balas smule dgn surat saman
;D

I.Hazwani said...

nabilah;
ehh teruk2 cegu tuh , dea la yg kasi turun ilmu kat kite taw syg